Direct naar content

Check-in, check-out in positieve behavior support

In deze publicatie komen bewezen effectieve interventies aan bod. Interventies die leerlingen – van kleuters tot middelbare scholieren – ondersteunen bij het ontwikkelen van onder andere sociale skills en zelfmanagementvaardigheden.

Probleemstelling

10 tot 15 procent van de kinderen op school behoort tot de groep risicoleerlingen. Hoewel zij geen intensieve, persoonlijke begeleiding nodig hebben, hebben zij ook niet voldoende aan de preventieve, schoolbrede interventies die voor alle leerlingen gelden. De kans is aanwezig dat zij ernstige gedragsproblemen ontwikkelen als ze niet op een positieve manier worden benaderd en begeleid in hun schoolloopbaan.

Aanpak

Speciaal voor deze leerlingen is het Behavior Educational Program (BEP) ontwikkeld. Het BEP-programma kan zowel voor individuele leerlingen als bij groepen worden toegepast.

De strategieën omvatten onder andere een dagelijkse check-in en check-out, feedback op gedrag, positieve aandacht van volwassenen en een sterke samenwerking tussen school en thuis.

Auteurs

D.A. Crone, L.S. Hawken en R.H. Horner. De publicatie is voor de specifiek Nederlandse onderwijssituatie bewerkt door M. Baard.

ISBN

9789491806070

Uitgeverij

Pica.

De publicatie is te bestellen bij Uitgeverij Pica

Naar publicatie

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan